Game changers. A conference for Project Managers today: ce spun specialiştii despre un domeniu aflat într-o continuă schimbare

Pe 7 decembrie, la Bucureşti, a avut loc prima ediţie a evenimentului ‘Game changers. A conference for Project Managers today’. Participanţii prezenţi au avut ocazia să interacţioneze cu unii dintre cei mai buni specialişti din domeniu şi să afle de la aceştia care sunt principalele provocări ale industriei, care sunt instrumentele pe care le au astăzi la dispoziţie, dar şi cum pot depăşi eventualele bariere pentru a construi proiecte de succes. Discuţiile au fost moderate de către CIPRIAN MOGA – Business Transformation Advisor, specializat în transformarea organizaţiilor şi în dezvoltarea oamenilor care conduc procesele de schimbare. Are 20 ani de experienţă în dezvoltare organizaţională, strategie şi conducerea schimbării şi este un pionier al agilităţii organizaţionale în România. Pe parcursul evenimentului au luat cuvântul următorii invitaţi:


CRISTIAN IONIŢĂ – Program Manager National în cadrul VEL PITAR a deschis conferinţa şi a explicat de ce eşuează companiile în a IV-a revoluţie industrială. A pornit de la ideea că lumea se schimbă, că nimic nu rămâne la fel şi a accentuat că tehnologia transformă modul în care se dezvoltă proiectele: ‘Astăzi trăim, discutabil aproximativ din anul 2000, cea de-a patra revoluţie industrială prin digitalizarea masivă a afacerilor, automatizarea în cea mai mare parte a unor funcţiuni pe care înainte le făceau oamenii: inteligenţă artificială, IOT (Internet of Things, toate obiectele vor fi conectate la internet), big data analytics, imprimantele 3D, nanotehnologia, biotehnologia, VR (Virtual Reality), sau AR (Argumented Reality).’ Cristian Ioniţă a enumerat câteva greşeli care fac ca schimbările să eşueze: Numesc manageri de linie să execute proiectele de schimbare, nu iau aprobarea emoţională de la stakeholderi, nu stabilesc clar urgenţa schimbării, nu ştiu să trateze cu oamenii care se opun schimbării şi nu au o viziune de viitor. La final, a prezentat transformările majore care au avut loc la Vel Pitar: automatizarea estimatului de producţie şi automatizarea comenzii clienţilor.

Principalul mesaj pe care SIMONA BONGHEZ – Managing Director, COLORS IN PROJECTS l-a transmis în cadrul conferinţei a fost că fiecare dintre noi avem un drum diferit în companiile noastre şi că trebuie să ne adaptăm continuu la schimbările din ziua de azi. Printre subiectele analizate, aceasta a prezentat un AGILE MANIFESTO – acest manifest în care găsesc o nouă metodă de a vedea şi conduce proiectele. Pentru a înţelege mai bine modul în care transformarea agilă conduce la schimbări pozitive în operaţiunile de afaceri şi în livrarea de proiecte, Forrester Consulting a efectuat o anchetă la 1.469 de persoane – o combinaţie sănătoasă a celor implicaţi în roluri predictive (traditional/waterfall) şi agile. Care dintre abordări a avut mai mult succes? Cea hibridă, dar diferenţele între ele nu sunt mari.

GEORGE LECA – Europe Head of Project Management Office, Reporting & Governance, ASAHI BREWERIES EUROPE a menţionat faptul că întotdeauna trebuie să alegi din ceva ce există pe piaţă şi atunci ai nevoie de nişte criterii de alegere foarte clare care să te scutească de apariţia unor întrebări mai târziu. În cazul său, criteriul de alegere a fost adopţia. Acesta a accentuat ideea că trebuie să alegi instrumentul pe care organizaţia îl acceptă şi îţi oferă o adopţie completă. Sfatul lui George Leca pentru participanţi a fost să se orienteze către User Experience şi User Friendly. A încheiat prin a spune ‘Vă recomand să fiţi nişte project manageri soft, nu trebuie să ne luptăm cu nimeni, nu trebuie să fim reactivi. Să facem lucrurile pentru cine ne plăteşte.’


Tema abordată de AURELIAN ARAMĂ – Strategic Project Manager, CLEVER TAXI a fost Project Management – pentru Startups. Acesta a precizat câţiva paşi importanţi în etapa de planificare: (1) Să validezi ideea, (2) Să analizezi piaţa, (3) Să confirmi cadrul legal/ fiscal, (4) Să construieşti (echipa + produsul). În continuare, a făcut trecerea spre execuţie: (5) Lansează beta, (6) Feedback/ pivotare, (7) Marketing şi comunicare, (8) Scalează. Un alt subiect pe care Aurelian Aramă l-a cuprins în prezentare face referire la nevoile sau aşteptările din piaţă. Astfel, aminteşte că epoca Build it and they will come a apus. În acest moment, educarea pieţei e cea mai costisitoare şi riscantă etapă. Prin urmare, recomandarea sa este să ne concentrăm pe early adopters: identifică nişa, află nevoile, arată-le prototipul şi transformă-i în brand ambassador.


GHEORGHE ŞTEFĂNESCU este Senior Trainer în cadrul EVOLUTIV CONSULTANTS NETWORK şi are peste 20 de ani de experienţă în training. La începutul prezentării acesta a început cu întrebarea <> pentru ca în final să răspundă: Viaţa, personală şi profesională. A menţionat că provocarea este oferită de faptul că e un joc complicat, dar vestea bună este că nu este un joc cu sumă nulă. Gheorghe Ştefănescu a completat cu faptul că simulările de business adaptate specificului organizaţiei sunt un mijloc eficade de dezvoltare profesională.


ANDREEA PĂTRAŞCU – Program Management Office Manager, ORANGE ROMANIA a confirmat faptul că în business se solicită un răspuns rapid la schimbările din piaţă, o adaptare la cererile clienţilor, totul într-un timp foarte scurt. Aceasta crede că este despre dragoste şi agilitate. ‘Dacă clienţii ajung să se îndrăgostească de produsele tale înseamnă că te-au ales pe tine şi nu pe ceilalţi. Ne dorim să lansăm produse relevante, iar una dintre provocări este să transmit acest lucru la nivelul întregului business. Ca să îl faci pe client să se îndrăgostească de produse trebuie să găseşti acele caracteristici care îmbunătăţesc experienţa clientului.’

Invitatul special al evenimentului a fost MARCO SAMPIETRO – PhD la University of Bremen, Germania. Project Management Professor în cadrul SDA Bocconi School of Management, Italia şi la MISB Bocconi – Mumbai International School of Business Bocconi, India. Contract Professor of Project Management la Bocconi University, Italy şi la Milano Fashion Institute, Italia. Marco este şi Visiting Intructor la University of Queensland, Australia. Prezentarea sa s-a concetrat pe gestionarea riscurilor în proiecte, iar una dintre priorităţi a fost să prezinte de ce este managementul riscurilor atât de dificil de adoptat? În cea de-a doua parte a prezentării, Marco Sampietro a oferit câteva sugestii pentru aplicarea cu eficienţă a Project Risk Management.

Evenimentul a inclus o simulare de business Simdustry-Managing3Ž susţinută de GHEORGHE ŞTEFĂNESCU, Senior Trainer – EVOLUTIV Consultants Network. Aceasta este prima simulare de business care ilustrează atât vizual cât şi tactil relaţiile dintre discipline de management diferite: managementul strategic, financiar şi al resurselor umane.


Evenimentul ‘Game changers. A conference for Project Managers today’ a fost organizat de BusinessMark alături de: EVOLUTIV Consultants Network, AVIS, Camera de Comerţ Bilaterală Bulgaria – România şi Plantăm fapte bune în România.


Partenerii media ai conferinţei au fost: AGERPRES, NewMoney, Femeia.ro, Men’s Health, Marie Claire, Auto Motor şi Sport, IQads, SMARK, Market Watch, Business24, Ziare.com, Financiarul.ro, Financial Market, Curierul Naţional, MoneyBuzz, PortalManagement, AngajatorulMeu.ro, Startups.ro, Gazetadeştiri, MTCmagazin, Administratie.ro, Rbeconnect, PRBox, FinZoom.ro, Manager Express, Jurnalul de Afaceri, Vox Capital, Chalbert, Debizz, Bucuresteni.ro, Calendar Evenimente, MediaRabbit, MLM News, Energynomics, Revista Valoarea, Global Manager, Transilvania Business, Roportal.

Despre BusinessMark

BusinessMark este o companie ce oferă servicii integrate de B2B şi pune la dispoziţia clienţilor săi modele de dezvoltare complexe cu scopul de a-i conecta în mod direct cu mediul de afaceri şi de a crea oportunităţi de parteneriat strategic. Atât prin organizarea de evenimente business, cât şi prin serviciile de B2B Public Relations. BusinessMark îşi propune să vină în întâmpinarea partenerilor săi cu strategii de comunicare şi promovare centrate pe business matchmaking şi crearea de oportunităţi de dezvoltare.

Be the first to comment on "Game changers. A conference for Project Managers today: ce spun specialiştii despre un domeniu aflat într-o continuă schimbare"

Leave a comment